Reis door Colombia

We gaan een reis maken door Colombia van bijna 7 weken. Vertrekken 27 januari 2017 en komen weer terug 16 maart 2017.

Lieve familie en vrienden, We zijn weer thuis. Even wennen om uit een totaal andere wereld te komen. Zeker blij om de komende dagen al onze gelie...

Lees alles...

Foto's van onze laatste dag in Hotel Riande. Totaal geen haast vandaag. Het is prachtig weer en na het ontbijt zoeken we een plekje bij het zwemb...

Vertrek uit Colombia. Vliegen naar Panama City Tocuman

Foto's Cartagena Zwembad hotel Riande . Half zes laten we ons wekken. Zijn altijd wel op tijd wakker,maar nemen geen risico om onze internation...

Boottocht van Isla Mucura naar Cartagena

Foto's Afscheid Isla Mucura. Cartagena Fort Cartagena Zonsondergang. Mijn voornemen om vroeg te gaan zwemmen, laat ik schieten. Het is no...

Het heeft vannacht hard geregend. Goed voor de planten.Jammer voor ons. Het is zwaarbewolkt. Zijn evengoed vroeg op. Onze tijd is tegenwoordig kwart ...

Lees alles...

foto's van Santa Cruz. Het is bewolkt. Van een mooie zonsopgang geen sprake. Kruip nog maar even een uurtje in bed. Het is tenslotte vakantie. O...

Foto's zonsopgang Strandje Lagune van het eiland Opkomst van de maan. Al voor zessen opgestaan. We willen de zon op zien komen. Die is...

Boottocht Cartagena naar Isla Mucura

Foto's eiland Mucura De boottocht er naar toe Onze kamer met uitzicht. Hoofdgebouw. Uitzicht over de baai. Stipt op tijd worden we opgehaald. ...

Lees alles...

Foto's Poppayan in de regen en 's avonds De stilte van de ochtend De oude stad van Cartagena. Worden al om kwart over zes opgehaald. ...

Foto's Silvia Via het hotel het uitstapje naar Silvia geregeld. Om acht uur staat Fernando al klaar om met ons op stap te gaan. Een aardige man ...

Foto's van Poppayan. Foto van Bob in de winkel van de paraplu's ,waar ook b-h 's verkocht werden. Hij lijkt wel een reus tussen al die kleine mendenj...

Lees alles...

Foto's van bezoek Argeologisch park Ontmoeting met Margriet en Jan. De wekker gezet om 6.45 We gaan om 7.30 Skypen. Onze Ise is jarig. Alweer ...

Foto's Estrecha de la Magdalena. Hier begint de rivier de Magdalena,die in zee komt bij Baranquilla na 1540 km. Om negen uur staan we klaar om n...

Fotos van wandeling door SanAugustin Oude dame bij de kerk Demonstratie van jongeren voor een beter familie leven. Niet alleen maar op de computer e...

Lees alles...

Foto's van het hotel en de muziek avond...

foto's Document wat we nodig hadden . Vrouw die zaden verkocht. Restaurant !,,,, onderweg Ontmoeting met de fietser Zitten om half acht al i...

Tassen moeten weer anders gevuld worden. Winterkleren boven om niet elke dag de boel op zijn kop te zetten. Bob gaat een vroege wandeling maken. We...

Lees alles...

Foto's Chalet Guamuez Mensen uit het dorp Monica onze gids. De kruik was heerlijk om ons koude lijf te verwarmen. De dekens erg zwaar, er toc...

Foto's Laguna de la Cocha De stam van de palm worden huizen opgebouwd. Forel uit de keuken van de man met de ecologische tuin....

Vliegreis Baranquilla naar Pasto. Met de auto naar Laguna de La Cocha.

Foto's van ons Chalet Guamuez. Het vlieg plan. Om acht uur staat er een zenuwachtige chauffeur op ons te wachten. Hij probeert van alles uit t...

Lees alles...

We hebben als roosjes geslapen. Wel regelmatig wakker. Om vijf uur was het grote feest over. Er wordt wel gedronken,maar niet heel veel. Er is geen a...

Foto's van het carnaval. We worden om 10 uur opgehaald door Hernan Osario. Onze taxichauffeur van gisteravond. Aardige man. Hij heeft in zijn taxi ...

Vissersdorp langs de weg naar Baranquilla Hotel El Prado Alweer een afscheid van een bijzonder gezellige stad. Het is soms een rare gedachte. ...

Lees alles...

Foto's Aquarium zonsondergang Plein in Santa Marta Het is een leuke Casa waar we logeren. Kleine kamers,maar een goede douche,die ook no...

Foto's Casa Verde Standbeeld Simon Bolivar. Botanische tuin. Foto's Santa Marta en strand van Paradero. Toch maar weer gezocht naar de telefoon...

Vliegen van Medellin naar Santa Marta

Foto aankomst Santa Marta Haven Santa Marta Sieraden uit museum Oro Tayrona Zonsondergang op de boulevard. Het is weer gelukt onze tassen dic...

Lees alles...

Om half acht de Zwitsers uitgezwaaid. Misschien treffen we elkaar nog in Santa Marta. Ons hondje is niet meer verschenen. Misschien wel goed. Heeft n...

Foto's Plaza Botero Voor de kerk waar de verslaafden liggen. Bij de bali gevraagd of ze voor ons het agentschap kunnen bellen. Willen er zeke...

We worden gewekt door de schreeuwende apen als het nog donker is. Helaas laten ze zich niet zien. Het is onze laatste dag en we zijn zo blij dat ...

Lees alles...

We vertrekken om acht uur om niet al te veel last te krijgen van de hitte. Het is heerlijk even op zee te zijn. Na twintig minuten varen we de rivi...

We maken er maar weer eens een rustige morgen van. Ontbijten pas om half negen. De Engelsen al in het donker vertrokken. Ook de Amerikanen weg en het...

Bob heeft afgesproken een tocht door de jungle te maken met de twee Engelsen. Ze vertrekken om negen uur. Laarzen aan om door de bagger te lopen en r...

Lees alles...

Het is weer een vroegertje. 5.45 de wekker. Jerson komt ons precies om 6.45 ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Wat blijkt, het vliegveld l...

Afscheid genomen van alle leuke gasten . Beloofd om contact te houden met Desire. Vertrekken om 8 uur. Max is jarig en we willen onderweg face timen...

Foto's van Salamina en San Felix,waar de waspalmen groeien. Uniek in de wereld Ons verblijf in Combia zit er alweer op. 12 februari.2017. Om ...

Lees alles...

Uitzicht op Manizales Salamina...

Vandaag om 9 uur een excursie naar de koffie plantage. Andreas is onze gids .Met een uitgebreide uitleg wordt er verteld, hoe je het beste koffie kun...

We hebben een leuke kamer. Lekker uitgeslapen en als we de luiken open doen,zien we de bergen in de volle zon liggen. Wat heerlijk om In het warmere...

Reis over de bergen van Murillo naar Armenia Alleen foto's

Foto's van de vulkaan....

Reis over de bergen van Murillo naar Armenia. Alleen foto's

Ons onderkomen in Murillo Foto's Reis over de bergen....

Reis Murillo over de bergen naar Armero

De slaap niet kunnen vatten. Alles jeukte. Hou er niet van om onder dekens zonder lakens te slapen.Uiteindelijk maar een uurtje opgestaan. Een paar...

Een weer wat moeizame nacht. Te smal bed. Naar elkaar toe rollen en weer dik onder een pak dekens. De verschillen in temperatuur gedurende de reis ...

Lees alles...

Foto's vanBogota uitzicht vanuitons Hotel Murillo...

Haciënda La Aurora naar Yopal met vliegtuig naar Bogota

Bob is voor het licht wordt al gaan wandelen en ik heb lekker uitgeslapen tot 7.15 Na het ontbijt een wandeling. Lopen naar de opvang van gewonde her...

Vertrek Haciënda naar Yopal, vliegen naar Bogota

Foto's afscheid van de Haciënda,Yopal en het vliegtuig....

Vier uur de wekker. Welke idioot staat er midden in de nacht op als het niet nodig is. Nou wij. Afgesproken om 4.15 om op de vlakte naar de zonsopga...

Lees alles...

Foto's op het landgoed La Aurora...

Zeven uur aan het ontbijt. Een gezellige groep. Helaas iedereen vertrekt vandaag en blijven wij de rest van ons verblijf met zijn tweeën . Niet dat ...

Foto's van vandaag ...

Rondrit op landgoed Juan Solito Los Llanos

Voor zessen worden we gewekt door de krijsende vogels. Heerlijke nacht. Doodstil. Goede temperatuur. Geen airco of deken. Het ontbijt is om half ach...

Foto's dagtour Haciënda La Aurora

Foto's van de dagtour. Op de Haciënda ...

Reis Yopal naar Haciënda La Aurora

Een heerlijke nacht. Lekker bed. Lichte dekens en de airco op zacht. Geslapen als een roos. Na het ontbijt geld gehaald en water voor onderweg. Je k...

Er is gisteren van alles mis gegaan. Op de verkeerde knop gedrukt en alles was weg. Maar Sander, mijn kleinzoon heeft ons gered. We zijn hem zeer d...

Lees alles...

Om 9 uur al ons bedje opgezocht. Niets te beleven in het koude en uitgestorven dorp. Ook in het restaurant durfden we niet te blijven. Ze zaten e...

Het is wel heel ongewoon in de tropen onder een laag dikke dekens te liggen,maar het was zo koud. De nacht rond de 0 graden . Zo zijn we de nacht we...

Zes uur wakker worden gaat voor ons normaal worden. Mijn tas opnieuw gepakt.Niet de goede volgorde gebruikt.Er niet op gerekend dat we zoveel warme k...

Lees alles...

30 januari Zes uur wakker.Het is al licht. Onder een dik dekbed geslapen. Temperatuur met Panama groot. Het ontbijt een feestje. Wat worden we ve...

Vandaag vertrek naar Colombia ,waar onze grote reis gaat beginnen. Zijn weer vroeg op om naar de binnen varende schepen te kijken. Het is zondag ,du...

Half zeven op. Het is net licht. Een wat rommelige nacht. Bob om drie uur wakker en om 5 uur op. Heeft last van het tijdverschil. Zelf twintig keer...

Lees alles...

Opgehaald om 8.30 door Matthijs. De grote reis gaat beginnen. Het voelt anders dan andere jaren. Ondanks onze eigen inbreng . We worden van plaats A n...

Colombia. Een land dat we hoofdzakelijk kennen van de drugsbaron Pablo Escobar. Van de FARC en de gewelddadige historie. Dat geeft een negatief b...