Reis door Midden Amerika

We gaan naar Midden Amerika, culturen van de Maya's en de Azteken. Onze reis duurt 8 weken. We vertrekken dinsdag 15 januari 2019 en zijn terug op maandag 11 maart 2019.

Vlucht San Jose naar Schiphol

Maandag 11 maart 2019, Het vliegtuig met een half uur vertraging vertrokken. Er is maar een start en landingsbaan. De landende vliegtuigen gaan a...

Lees alles...

Zondag 10 maart 2019. De dag van ons vertrek naar huis. We hebben alle tijd en staan pas om half negen op. Nemen rustig ons ontbijt. Pakken onze...

Zaterdag 9 maart 2019. Vandaag begint onze lange terugreis. De taxi staat precies om 8.00 voor de deur om ons naar de veerboot te brengen. Om ...

Vrijdag 8 maartt 2019. Onze allerlaatste vakantiedag. Het weer stralend. Rond 7 uur komt de zon op. Het is dan nog koel en vochtig van de nacht....

Lees alles...

Donderdag 7 maart 2019, De lucht strak blauw. Fregatvogels zweven in grote groepen hoog boven zee. Na het ontbijt kunnen we nog twee uurtjes met ...

Woensdag 6 maart 2019, Het heeft vannacht behoorlijk geregend. Het stormt,zwaar bewolkt en koud. We hebben een buggy besteld om 9.30 . Wij maar w...

Dinsdag 5 maart 2019, We vertrekken vandaag naar Isla Mujeres, Onze laatste bestemming voor we zaterdag aan onze terugreis beginnen. De tassen ge...

Lees alles...

Maandag 4 maart 2019. Ontbeten bij een restaurantje dat alleen ontbijt serveert. Heerlijk om weer een keer een zelf een ontbijt samen te stellen....

Zondag 3 maart 2019, Reizen weer een stukje verder naar Playa del Carmen. Houden ons hart vast. We komen nu wel echt in het massatoerisme terecht....

Zaterdag 2 maart 2019. Het is nu dinsdag en regelmatig contact gehad. Met Matthijs gaat het goed en daar hebben we vrede mee. We genieten nog ste...

Lees alles...

Vrijdag 1 maart 2019. Vandaag gaan we de Maya ruines van Tulum bezoeken. Het is de enige plaats,waar de Maya’s zich aan zee gevestigd hebben, Ze ...

Donderdag 28 februari. Zeven uur op . Kopje thee gezet en zelf ons ontbijt gemaakt. Dat is wel heel lang geleden. Je zou haast vergten,hoe het m...

Vertrek naar Tulum in Mexico. Yucatan 250 km.

Woensdag 27 februari 2019. Vandaag een lange rit naar Tulum. 250 km. We hebben heel verstandig deze tussenstop gemaakt in Chetumal.Gisteren was he...

Lees alles...

Dinsdag 26 februari 2019. Staan zes uur op om de zonsopgang boven het meer te zien. De rust is al snel voorbij als de kakelende groep vrouwen zich...

Maandag 25 februari 2019, Het moment is toch aangebroken,dat we Guatamala gaan verlaten. Met pijn in ons hart en prachtige herinneringen vertrekk...

Zondag 24 februari 2019. Vandaag is de hoofdreden van onze terugkeer naar Guatamala het bezoek aan het hart van de wereld van de Maya’s ,Tikal,een ...

Lees alles...

Zaterdag 23 februari 2019, Bob voelt zich weer prima. We zitten om 9.00 keurig klaar voor onze boottocht over het meer. Al wie er komt geen Juli...

Vrijdag 22 februari 2019 Voor dat ik mijn verhaal begin,wil ik jullie vertellen dat alle problemen opgelost zijn en Bob zich door de medicatie we...

Donderdag 21 januari. Staan pas om 7.30 op . Er hangt een dikke damp boven het meer en het is volgens ons gevoel fris,alhoewel het al 22 graden is...

Lees alles...

Woensdag 20 januari 2019. Om negen uur precies staat onze chauffeur voor de Lodge. De man, ik weet niet eens zijn naam, heeft het constant over Mr...

Dinsdag 19 januari 2019. We hebben onze excursie kano varen en grot duiken afgezegd en er een voor ons betere dag besteding voor in de plaats gen...

Maandag 18 februari 2019. Na deze vier rust dagen,vinden we het weer heerlijk om verder te reizen. Onze zware bagage wordt naar de auto gebracht d...

Lees alles...

RZaterdag 16 februari 2019 Zondag 17 februari 2019 Twee dagen niet veel meer gedaan dan lui zijn. Genietend in een stoel onder de palmen. Lezen...

Vrijdag 15 januari 2019. De zon,komt als een grote rode bol uit zee. Het is dan pas 6.20 Bob heeft al wandelingetje gemaakt De kleur van de zon v...

Donderdag 14 februari 2019. Vandaag Max jarig. Alweer 10 jaar.Een filmpje ontvangen van Suus,waarin hij zijn cadeau van ons uitpakt. Afgesproken v...

Lees alles...

Woensdag 13 februari 2019. Niets van gehoord,maar Bob is net voor de zon opkomt. 5.30 al opgestaan op zoek naar vogels en apen. De hawler monkey’s...

Dinsdag 12 februari 2019. Worden 8 uur opgehaald door de schipper van afgelopen dagen. 8 uur is 8 uur en geen 5 over acht. Vinden wij heel prettig...

Maandag 11 februari 2019. Worden om 9.00 uur opgehaald door Live. Een echte rasta man. Heeft in de U.S. Gewoond en teruggekeerd naar Livingstone. ...

Lees alles...

Zondag 10 februari 2019. Ondanks dat we onze tassen nooit helemaal uitpakken, rangschikken we onze kleding elke keer weer op een andere manier om j...

Zaterdag 9 februari 2019. Het heeft vannacht geplensd. Het is helaas zwaar bewolkt en de weersvoorspelling niet goed. Heel jammer,want om van de...

Vrijdag 8 februari. Onze tijd in Honduras zit er al weer op. We hebben maar een heel klein stukje van het land gezien. Het moet verder een heel b...

Lees alles...

Donderdag 7 februari 2019. We gaan vandaag een tocht maken hoger de bergen in. Naar een opvang voor vogels. De meesten heel bijzonder en met uitst...

Woensdag 6 februari 2019 Hoop dat het nu lukt. Verbinding was slecht ,foto’s op zijn kop. Vandaag gaan we de beroemde Maya opgraving van Copan ...

dinsdag 5 februari 2019 Jammer dat we afscheid moeten nemen van Suchitoto. Een fantastische plek. Fijn hotel. Ontzettend lieve mensen. We zullen...

Lees alles...

Maandag 4 februari 2019. Voor jullie gaan lezen. Het gaat nu redelijk. Zal maar beginnen bij het begin. Ben 30 januari heel erg gevallen. In de...

Lieve allemaal, Dank voor jullie lieve reacties.Het was zeker niet de bedoeling jullie ongerust te maken. Heb lang getwijfeld,maar wilde vertell...

Zondag 3 februari 2019 Een belangrijke dag voor El Salvador. De dag van de verkiezing voor een nieuwe president. De nieuwe partij van Nayib Buke...

Lees alles...

Zaterdag 2 februari 2019 Hebben afgesproken zonder ontbijt te vertrekken. Wij hebben alle tijd om onder het genot van een kopje koffie over het me...

Vrijdag 1 februari, Het is bewolkt en de rand van het kratermeer nauwelijks te onderscheiden. Met zijn drieën ontbijten we . Selvyn heeft het ontb...

Donderdag 31 januari 2019 Het is maar twee uur rijden naar onze volgende bestemming. Komen al vroeg aan bij het kratermeer Coatepeque. We gaan de...

Lees alles...

Woensdag 30 januari 2019. Vandaag de begrafenis van Ineke. Ben om 6 uur wakker. De tijd dat de ceremonie zal beginnen. In gedachten bij haar. Vind ...

Dinsdag 29 januari 2019. Helaas gaan we Antigua en ons prachtige hotel verlaten. We rijden richting Guatamala City,maar na een half uur komen we a...

Maandag 28 januari 2019 We worden opgehaald door Selvyn om 10 uur. Na een relaxed begin van de dag, zijn we heel nieuwsgierig wat we gaan zien. W...

Lees alles...

Antgua en Miguel de Los Lotes.

Maandag 28 januari Deel twee. Antigua. Is een van de grootste trekpleisters van Guatamala. De stad is omgeven door twee bekende vulkanen, d...

Zondag 27 januari 2019. Op een zeer koude nacht waren we voorbereid. De dekens van het bed van de boven etage ook op ons bed gelegd. Gelukkig was...

Lees alles...

Zaterdag 26 januari 2019, Een afschuwelijk koude heldere nacht. De hoogte speelt hier een grote rol. Kon maar niet warm worden. Doet me denken aan...

Vrijdag 25 januari 2019 We hebben heerlijk geslapen in het riante bed. Gelukkig gaat mijn knie wat beter. De elastieke kous geeft goede onderste...

Reis San Marco Laguna via Chichicastenango naar Anigua

Donderdag 24 januari 2019 Na het bloemrijke ontbijt opgehaald door Selvyn,die ondanks de grote afstand weer fantastisch op tijd is. We moeten een ...

Foto’s markt...

Woensdag 23 januari 2019 Een woelige nacht . Gaat niet goed met mijn knie. De pijn te erg om goed te kunnen bewegen. Heb ondertussen een plan gema...

Reis via Puerto Quetzal,Escuintla,Alentenango,Izpata,Panajachen naar San Marcos La Laguna

Dinsdag 22 januari 2019 Een laatste duik in het zwembad. Ontbijten en dan is het zover. Selvyn, onze gids is prachtig op tijd,ondanks dat hij van ...

Lees alles...

Maandag 21 januari 2019 We beginnen onze laatste rustdag weer heel ontspannen. Zwemmen,opdrogen in de zon,kopje koffie en heerlijke muziek. Het...

Zondag 20 januari 2019 Na het ontbijt met de taxi naar Monterrico. Het is niet ver,maar te ver voor ons om te lopen. Ondertussen al behoorlijk he...

Zaterdag 19 januari 2019 Bob heeft een vogelexcursie geboekt. Half vijf gaat de wekker. Er is enige twijfel. Het is nog stikke donker en de zon g...

Lees alles...

Vrijdag 18 januari 2019 Een strakblauwe lucht en geen wind als we opstaan. Nog geen mens te bekennen. We gaan eerst zwemmen. Plekje bij het zwemb...

Donderdag 17 januari. Het tijdverschil hakt er bij Bob nog steeds stevig in . Wanneer hij op moet staan is hij net diep in slaap gevallen,maar gee...

Woensdag16 januari. Ondanks onze vermoeidheid onrustig geslapen. Het tijdverschil 7 uur speelt ons parten. Om 7 uur staan we op. Thuis is het dan ...

Lees alles...

Toch wat onrustig geslapen. Vandaag is het d-day. We tellen de uren af. Om 11.15 staan Matthijs en David voor de deur om ons weg te brengen. Zodra...

Voor degenen, die we nog niet gesproken hebben: We wensen jullie een prachtig jaar. Veel gezondheid en geluk . We zijn nog vijf dagen ve...

Guatamala ————— Guatamala “Land van bossen” -is een van de Mayadialecten -is wellicht het meest fotogenieke land van Midden -Amerika, misschien ze...